Slik gjekk onsdagsturen til Kongshaug

Glad gjeng på toppen
Glad gjeng på toppen Foto: Nils Gunnar Finne

Onsdagstur til Kongshaug fra Åfedt i Feios.

Onsdag 17.juni gikk turen til Kongshaug fra Åfedt i Feios til Kongshaug.

Vi kom fra Vik, Vangsnes og Fresvik og møttes på parkeringsplassen i  Åfedt hvor kjentmann Jofrid Tennefoss ventet på oss. Vi var 11 stykker og  Øydis informerte om smittevernregler og Jofrid om turen vi skulle gå.

Noen hadde startet en halv time før, Halvor, Reidun med barnebarna Norah 4,5 år og Mathilda 2 år, så til sammen var vi 13 voksne og to barn.

Været var bare strålende, solen skinte og vi startet på god traktor veg før vi kom inn i skogen. Det var god sti å, og vi hadde godt driv med noen gode drikkepauser i varmen. På Kaldbakk tok vi igjen familien Flatland og Reidun og Norah( 4,5 år) fulgte med turfølget helt opp på Kongshaug.

Der hadde vi vakker utsikt over Sognefjorden og vi koste oss med niste i den varme kveldsolen.

Vi delte oss opp på hjemturen, Astrid, Gudveig, Anne og Hildur tok stien ned til Hovland. Kari dro ned til Vangsnes, og  Reidun og Norah tok stien tilbake til Kaldbakk. Resten av oss dro ned til hytta til Jofrid, hvor vi fikk en liten omvisning. Det var en nydelig plass ingen av oss hadde vært før.

Så gikk vi i godt driv ned på stølsveg helt tilbake til bilene. Der ble turen avsluttet med glad trall fra munnspillet til Torstein.

En flott tur i et makeløst vær.

Norah, 4 1/2 år gjekk heilt opp til Kongshaug
Norah, 4 1/2 år gjekk heilt opp til Kongshaug Foto: Nils Gunnar Finne

Onsdagstur til Kongshaug fra Åfedt i Feios.

Torstein Kongsli avslutta turen med flott musikk